دلایل خنک نکردن سردخانه و یخچال های تجاری

بطور کلی خنک نکردن سردخانه و یخچال های تجاری و صنعتی می تواند علت های مختلفی داشته باشد که برای بررسی هر کدام از علت ها ابتدا نیاز است که با اجزا و پارامترهای مختلف یک سیستم تبریدی آشنا شوید:

 

  • سردخانه

سردخانه و یخچال های فروشگاهی و صنعتی همانند یخچال های خانگی، دستگاه سردکننده ای می باشند که به طور رایج بر اساس سیستم تبرید تراکمی تبخیری کار می کنند و ایجاد سرما می کنند. زمانی که حرارت از جسم و یا فضا گرفته شود، می گوییم سرما ایجاد شده است. به صورت کلی عملیات گرمازدایی را سرما می گویند.

علل خنک نکردن یخچالعلل خنک نکردن یخچال

  • نحوه کار سردخانه و یخچال های تجاری

ایجاد عملیات سرماسازی در سردخانه و یخچال های فروشگاهی معمولاً بر اساس سیکل تبرید تراکمی تبخیری صورت می گیرد که در آن کمپرسور نقش اصلی را ایفا می کند.

 

پیدا کردن عیوب یخچال

منظور از سیکل یعنی تکرار یک سری عملیات یکسان و متناوب می باشد. همچنین در سیکل تبرید وجود یک ماده سرمازا ضروری است. کمپرسور با متراکم کردن ماده مبرد و ایجاد اختلاف فشار در سیستم، سبب گردش ماده سرمازا در سیکل می گردد.

کمپرسور بخار مبرد سرمازای کم فشار با دمای پایین را از طریق لوله مکش (برگشت یا ساکشن) گرفته و پس از متراکم کردن از طریق لوله رفت (دمش یا دیس شارژ) با فشار و دمای بالا به سمت کندانسور هدایت می کند.

 

علل خنک نکردن یخچال

ماده سرمازا در کندانسور و همچنین با عبور از لوله با قطر پایین (لوله موئین یا شیر اکسپنشن)، تحت فشار قرار گرفته و از بخار به مایع تبدیل شده و حرارت را به محیط پس می دهد.

علل خنک نکردن یخچال

سپس ماده سرمازا با ورود به اتاقک سرما (اواپراتور) و تغییر ناگهانی فشار از مایع به بخار تبدیل می گردد و حرارت محیط را جذب می کند.

علل خنک نکردن یخچال 

با ما در ارتباط باشید

در اینجا هر سوال و نظری که دارید رو می تونید با ما به اشتراک بذارید..

2 پاسخ

  1. با سلام
    لطفا تفاوت شیر اکسپنشن با لوله مویی هم مقایسه کنید. یعنی هر کدام باید در کجا استفاده شوند؟؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بصورت کلی در قدرت کمپرسورهای بالاتر از یک اسب جهت ممانعت از برخی مشکلات فنی می بایست از تانک رسیور و اکسپنشن استفاده گردد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.